2013. szeptember 29., vasárnap

Vélemény


Saját vélemény, ne tessék megölni.

Manapság már szinte mindennapos, hogy az ember a leghíresebb sztárokról vagy celebekről olvasson egy cikket, nézzen egy interjút vagy esetleg hallgasson egy riportot. Mivel én is tartozom egy bizonyos fandom-hoz, úgy érzem muszáj leírnom a saját szemszögemből is ezt a dolgot, mivel nem értem, hogy egyesek mi jogon képzelik, hogy ők bármivel is jobbak lennének a hírességeknél?

______________________ ¤ ______________________



Directioner vagyok. Ez után a mondat után megvethetsz és ítélkezhetsz egyből felettem, de NEM ISMERSZ. Nem tudod, hogy milyen barátaim vannak, hogyan tanulok, mi a kedvenc évszakom, színem, filmem, mik azok a dolgok amik megnevettetnek vagy éppen megsiratnak, nem tudod mik a hobbijaim. Sőt, még azt sem tudod, hogy milyen a zenei ízlésem. És tényleg nem. Hisz csak annyit tudsz rólam, hogy én is egyike vagyok azoknak az ostoba tini libáknak, akik a legfelkapottabb tiniszenzációért ugrálnak visítozva, nem igaz? Legalábbis ezt gondolod rólam, mivel neked is van egy általánosított véleményed, ezt kár lenne tagadni. Idősebb vagyok, mint gondolnád, magyarán nem vagyok divatrajongó, sem 12-13 éves. Gondoltad volna, hogy hallgatok The Beatles dalokat? Vagy például Paramore-t? Ed Sheran is közel áll a szívemhez. Tudtad, hogy versenyszerűen táncolok, hogy imádok rajzolni, hogy előrehozatva megcsináltam az angol emelt és informatika középszintű érettségimet, négyes, ötös tanuló vagyok a középiskolában is? Hogy nézek Trónok Harcát és Glee-t is? Na? Ismersz? NEM. Még így sem, hogy ennyi mindent leírtam magamról. És mégis leostobázol, mivel magadban kialakítottál egy képet mindazokról akik rajonganak valakiért. Köszönöm, hogy ostoba lehetek.

Én személy szerint nagyon szeretem a fiúkat, és bárki bármit mondhat, a véleményem akkor sem fog változni róluk, mivel ellentétben velük, akik a sajtón keresztül látják őket, én valamilyen szinten ismerem is őket. Most jön az a rész, hogy te azt gondolod magadban, hogy: Áhh, kezdődik a csöpögés, ismét egy elfogult kis rajongó, idővel úgy is kinövi. Vajon mit fog csinálni 2 év múlva, amikor ezek a ficsúrok már sehol sem lesznek? 
Igen, az lehet, hogy 2 év múlva már nem leszek oda ilyen szinten a fiúkért, már most is apadt a kezdeti lelkesedés, de azt garantálhatom, hogy akkor is szeretni fogom őket, ahogy valamilyen szinten most is. Nevess nyugodtan a következő mondaton. Belelopták magukat a szívembe
Ezt az érzést nehéz elmagyarázni egy olyan embernek, aki még nem élte át. Vagy talán mégis? Talán neked is akad olyan kedvenced, akit nap mint nap hallgatsz/nézel/olvasol, akiért bármit megtennél, és bármit odaadnál, hogy találkozhass vele? Létezik ilyen? Akkor tudod miről beszélek. És te mégis bántasz engem. Miért? Hisz ugyanazt érezzük, csak éppen másik személy/személyek iránt. Nem létezik? Akkor minél előbb keress magadnak egy példaképet, akire felnézhetsz. Hisz igen, ezeket a személyeket többségben példaképnek nevezik. 
Elmagyarázhatatlan az a dolog, amit velük kapcsolatban érzel. Az is, mikor rájössz, hogy te most valójában belekerültél egy egészen új családba, ahol bármi történjék, számíthatsz a testvéreidre. És ez mostantól a te második családod. Hogy a példaképed, még akkor is szeret, ha soha nem találkozott veled. Hogy tudod, van még ezer olyan ember, aki hasonlóan érez hozzád, nem vagy egyedül. 

Engem valójában az bánt nagyon, hogy sok ember nem képes tisztán látni és csak előítéletekkel van teli, előbb beszél, mint gondolkodna... "Azt írták, hogy drogoztak, akkor biztos drogos kis csírák. Azt is olvastam, hogy cigiztek, nyilván láncdohányosok. Mégis milyen példát mutatnak így a mai fiatalokra? Mindenhonnan azt hallani milyen nagyképűek, fejükbe szállt a hírnév, újabb tucatsztárok." Mondod te. "Nem ismered őket. Ezt csak hallani, olvasni, látni. De nem tudni biztosra. " Mondom én. Számomra felfoghatatlan, mennyi bántást kapnak ezek a srácok. Egyáltalán nem szolgáltak rá arra, hogy buzinak vagy tehetségtelen tucatsztárnak nyilvánítsák őket. Sőt mi több, már rengetegszer bizonyítottak, mind hangilag, mind emberileg. 

  Sokan azért bántják őket, mert szerintük... Tehetségtelenek. Tényleg? Ezért lettek 3.-ak az X-faktorban? Tudnak énekelni! Kérlek, ha nem hiszel nekem, hallgass meg pár élő felvételt. Kérlek ezt tedd meg, mielőtt legközelebb leírnád, hogy csak a kinézetük miatt szeretik őket. Tény, hogy vannak náluk jobb énekesek, de ők is tudnak énekelni! 
  Sokan azért bántják őket, mert szerintük... Csúnyák, pávák, izetlenek. Még leírni is rossz volt ezeket a dolgokat. Az én szememben az az ember, aki a kinézet alapján ítélkezik már nagyon az alja. Ez is csak egy újabb hülye ok arra, hogy lehessen miért bántani őket. Mert szerintem abszolút normális, ha a divat szerint öltöznek, hisz ők is mai fiatalok. Amúgy is, az én szótáramban a ZENE alatt még nem szerepel a kinézet. Elvileg a zene egy olyan dolog ami a hanggal kapcsolatos. Vagy mi.
  Sokan azért bántják őket, mert szerintük... Stílustalanok, tucatgyártmányok. Igen, sajnos manapság már egy olyan világban élünk, ahol az emberek a könnyen megjegyezhető, 3 sorból álló popszámokra buknak, így ésszerűen nekik is vannak ilyen számaik, hisz szeretnének a szakmában maradni, sőt mi több, szeretnének a csúcson maradni, ahol jelenleg vannak. Mindenki arra törekszik, hogy minél nagyobb dolgokat véghezvigyen nem igaz? Miért lennének pont ők a kivételek? Azonban lehet, hogy el kell keserítselek titeket, nekik is vannak igen mélyenszántó dalaik, járjatok csak utána. Ha pedig ezt nem teszitek meg, ne tucatozzátok le őket.

  Sokan azért bántják őket, mert szerintük... Ők buzik!? Igen, mondjuk ki nyíltan, sokan azoknak hiszik őket. Csak valójában ha feltennénk nekik a kérdést, hogy: Miért is? Nem tudnának rá válaszolni. Most azért mert imádják egymást? Igen, ez valóban így van. Ők már testvérként szeretik egymást. Ezt nem kell túlgondolni. Ketten közülük már több éve tartó boldog párkapcsolatban élnek, a többiek is a nőkre buknak nyilvánvalóan, hisz manapság másról sem olvasni csak ezekről a dolgokról. És egyébként.. Ha azok lennének mi lenne? Na? Akkor mi lenne? Semmi.



  Sokan azért bántják őket, mert szerintük... "Már a csapból is ők folynak" Talán a legnevetségesebb kifogás az összes közül, hisz. Emberek! Nem ők tehetnek róla. Igen, hírességek szerettek volna lenni, igen összejött nekik. De nem, nem ők játszák folyton a számaikat a rádiókban, nem ők adják le folyton a videóklipjeiket, és nem ők írnak magukról cikkeket. Azt hiszem ehhez több hozzáfűznivalóm nincs is.
  Sokan azért bántják őket, mert szerintük... Felháborítóan viselkednek a rajongóik. És el is érkeztünk a másik dologhoz amiről ők nem tehetnek. Nyilvánvaló, hogy a több milliós rajongótáborukban akad pár érdekes eset, de a fiúk hogyan is vállalhatnának értük felelősséget? Nevetséges.

Ezek a srácok eddig csak jó példát mutattak nekünk, és még mindig csak bántják őket!




 
Szemmel láthatóan imádják a rajongóikat, és hihetetlenül hálásak nekik, és mégis mindig csak bántják őket!



Légyszíves mielőtt egy másik embert kritizálnál, bántanál és csupán csak kedvtelésből szidnál nézz magadba is egy kicsit. Én sem vagyok oda minden hírességért, de képes vagyok ember módjára viselkedni, és nem belegázolni a másik ember lelkivilágába, hiszen... Mire fel?

Én sem vagyok tökéletes, Ők sem azok.

Hisz miért is lennének tökéletesek? Ők is csak emberek, nekik is van családjuk, barátaik, szerelmük, ők is szeretnek eljárni szórakozni, vagy néha csak otthon lazítani. Ők is bolondoznak, vagy éppen érzelgősködnek néha. Ők is hallgatnak zenét, néznek filmeket, tesznek jó és egyaránt rossz dolgokat is. Ők is emberek.
Kérlek ne szidd őket, mivel nem érdemlik meg. Tiszteletben tartom, ha nem szereted őket, hisz: Ízlések és pofonok. És ízlésekről felesleges vitatkozni, mivel szerencsére ez senkinek sem egyezik, ezért is személyiség minden ember. Tiszteletben tartom, ha nem szereted őket, de azt nem ha bántod őket. Én sem bántom a te kedvencedet, te se tedd az enyémmel.




Régebben én is elég furcsán néztem azokra akik valaki/valakik iránt ilyen szinten rajongtak. Nem értettem, hogy lehetséges valaki olyant kedvelni, aki a létezésedről sem tud. Aztán jöttek ők, akik... Felborították, átrendezték, megkeverték, megbonyolították, megváltoztatták, kiszínezték az életemet. Mindegyiküket úgy szeretem ahogy vannak, olyan viccesen, kedvesen és bolondan amilyenek. Hatalmas pluszpont az, ahogyan a Directionerekhez viszonyulnak. Nem láttam még olyan hírességet, aki ennyire közvetlen, kedves és hálás lett volna a rajongóknak, mint ezek a fiúk. 

Nem érdemlik meg, hogy az emberek csupán csak azért utálják őket mert nekik sikerült valóra váltaniuk az álmukat...

Ne utálkozz ok nélkül. A híresség is ember, nem érdemli ezt. Főleg úgy, hogy alig tudsz róla valamit. Ismered? Nem. Akkor mi alapján döntötted el, hogy ő rossz avagy jó ember? Gondolom erre a kérdésre most nem tudtál válaszolni. Néha csak gondolkozz el azon, hogy valakinek egy név mennyit jelenthet. Neki nem azt fogja jelenteni, hogy az adott személy 'nyálgép', 'kövér' vagy épp 'anorexiás', 'csúnya', 'egoista', 'tucatgyártmány' vagy ahogy te mondanád 'buzi'. A végtelenségig sorolhatnám még a jelzőket. Neki nem ezeket fogja jelenteni. Neki akár az életét is jelentheti. Ez nem poén. Nem egy ember van aki úgy tekint az általa nagyra tartott hírességre, mint a hősére, aki megmenti az életét. Sokan miattuk hagyják abba az önkínzást, nekik köszönhetően lelnek új barátokra. 




Őszintén megmondom, sokszor 3 perc erejéig még én is eltudom hinni magamról, hogy gyönyörű, tehetséges, és igen is fontos vagyok. Sokan tőlük tanulnak életet megváltoztató példákat, követik őket, példaképként tekintenek rájuk. Most komolyan. Érdemes belegázolni ezeknek az embereknek a lelkivilágába csak azért mert te nem szereted az általad 'bénának' tartott adott hírességet? Ugye, hogy nem? Akkor miért teszed? Kedvtelésből? Vagy miért? Én ezt egyszerűen nem tudom megérteni. Tudom, hogy mindig lesz ok az utálkozásra, és valószínűleg feleslegesen írom le ezeket a sorokat. Lehetetlen. Lehetetlen lesz az utálkozókkal szembeni 'csatát' jó irányba eldönteni. Ennek sosem lesz vége. De ha egy kicsit is megmozdítottam valamit benned, szerintem gondolkozz el az itt leírtakon. Ne bánts más kedvencét, ne bánts egy rajongói csoportot, mindaddig amíg nem tudod miről beszélsz, valószínűleg te sem szereted, ha mások a tieddel teszik ugyanezt. Ha te abbahagyod, akkor máris egyel kevesebb lesz az utálkozók csoportja. Ne vegyél részt ebben a felesleges csatában, mivel sosem fogod megnyerni.

Egyszerűen csak fel kell nőni, és belátni, hogy nekik sikerült. Ők harcoltak az álmukért, elérték a céljaikat, és sikerült is nekik az, amire te talán még gondolni sem mersz. Lenyűgöző. Igen, erre bátran merem használni a lenyűgöző jelzőt. Ezért ők nem érdemlik meg azt a sok utálatot, amit mégis kapnak.  

Az igazság néha fáj. Igaz?





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése